השקעה של למעלה מ-10 מיליון ד' בInnovalve משיבא

עפר גדנקן No Comments on השקעה של למעלה מ-10 מיליון ד' בInnovalve משיבא

השקעה ראשונה לקרן ALIVE – בחברה המפתחת טכנולוגיה בתחום המסתמים הקרדיולוגיים במטרה לממן ניסויים בבני אדם
במסגרת ההשקעה: מישל חביב, מנהל-שותף בקרן יצטרף כחבר פעיל לדירקטוריון Innovalve

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

Alive Israel Healthtech Fund, קרן השקעות ישראלית חדשה בתחום הבריאות, שהכריזה בשבוע שעבר על סגירה ראשונה של קרן בהיקף כולל של 150 מיליון דולר, מודיעה כעת על השקעה ראשונה.

ALIVE הובילה סבב השקעה בהיקף של 10.5 מיליון דולר בחברת Innovalve Bio Medical Ltd מהמרכז הרפואי שיבא, הנמצאת בשלב מתקדם של פיתוח טכנולוגיה בתחום הקרדיולוגיה. החברה צמחה בבית החולים תל השומר, על בסיס המצאה ופטנטים של פרופ׳ אודי רענני, מנהל מרכז הלב בשיבא, וד"ר בוריס אורלוב, מנהל היחידה לניתוחי מסתמים מיטרלים איסכמיים בשיבא, והצליחה להגיע לשלב מתקדם בפיתוח מסתם מיטרלי ייחודי המוחדר בתהליך זעיר פולשני של צינתור להחלפת מסתם הלב המיטרלי בחולי לב הסובלים מדליפה במסתם (Mitral Regurgitation, MR). משרדי החברה, שהוקמה בשנת 2018, ממוקמים במרכז הלב בשיבא וכוללים מעבדות מחקר, תשתית הנדרשת לפיתוח והנדסה, וכן חדרים נקיים המשמשים לייצור והרכבה של מסתמים ומערכות ההובלה לצורכי הניסויים הקליניים.

Innovalve, שאותה מוביל המנכ"ל איל בר-אור, השלימה את פיתוח המסתם התותב שלה, והשיגה תוצאות סופיות מוצלחות במחקרים על בעלי חיים כרוניים, עם תקופות מעקב של 30 עד 180 יום. החברה צפויה להגיש את המערכת שפיתחה לבחינה של ה-FDA לקבלת אישור לניסויים קליניים בארה"ב (EFS-IDE) ולהתחיל מחקרים קליניים בבני אדם באירופה ובארה"ב במהלך החודשים הקרובים. בחברה כיום 20 עובדים והיא צפויה להגדיל את מצבת כוח האדם שלה בתקופה הקרובה.

בעלי המניות הקיימים בחברה כוללים בין השאר את חברת Edwards Lifesciences, החברה המובילה בעולם בתחום המסתמים הלבביים, OurCrowd, המרכז הרפואי שיבא, ומשקיעים פרטיים, בהם יוצאי אמדוקס בראשות יו״ר ומנכ״ל אמדוקס לשעבר בעז דותן, המשמש גם כיו״ר החברה.

סיבוב השקעה זה מביא את סך הגיוסים של החברה לכ-20 מיליון דולר.

תחום המסתמים המיטרלים והמסתמים הלבביים בכלל מתאפיין בריבוי רכישות אסטרטגיות של חברות סטרטאפ עם טכנולוגיה חדשנית על ידי ענקיות התחום. ניתן למנות ביניהן את חברות Valtech, Ventor, PVT, הישראליות שנרכשו במאות מיליוני דולרים כל אחת על ידי אדוורדס ומדטרוניק, על בסיס ניסויים קליניים ראשוניים בבני אדם.

במסגרת ההשקעה של קרן ALIVE בחברה יצטרף מישל חביב, מנהל-שותף בקרן, לדירקטוריון החברה כחבר פעיל.

פרופ׳ רפי ביאר, מנהל-שותף בקרן ALIVE, פרופ' לקרדיולוגיה ומצנתר ברמב"ם, ופרופ' להנדסה רפואית בטכניון, אומר: "ההשקעה ב-Innovalve נועדה לקדם פתרון יצירתי וראשון מסוגו בתחום החלפת המסתם המיטרלי, אשר יאפשר השתלה באמצעות צנתר זעיר פולשני דרך וריד המפשעה, מטרה קלינית שטרם מומשה בשוק, עם פוטנציאל הכנסות של 10 מיליארד דולר. הפתרון הזעיר פולשני הקרוב ביותר כיום הקיים בשוק הוא מוצר תיקון מסתם, Mitraclip של חברת Abbott, עם הכנסות שנתיות של 1 ביליון דולר. הטכנולוגיה של Innovalve – פרי המצאתם של שני מנתחי לב מובילים, פרופ' רענני וד"ר אורלוב, שכבר היו מעורבים בפיתוח מוצרים קרדיולוגיים מצליחים – היא פורצת דרך, בעלת סיכוי אמיתי לתת מענה לצורך גדול בשוק, ואנחנו גאים על צירוף Innovalve  לפורטפוליו של קרן אלייב, יחד עם השותפים הקיימים בחברה".

קרן ALIVE בנויה על שותפות אסטרטגית עם קבוצת הבריאות המובילה בישראל מכבי שירותי בריאות ורשת אסותא מרכזים רפואיים, יחד עם משקיעי העוגן קרן מכבי, לאומי פרטנרס, קבוצת ההשקעות הבריטית CBG בבעלות המיליארד וינסנט צנגוויז, ורשת בתי החולים האמריקאית Carilion Clinics, אשר השתתפו בסגירה הראשונה של הקרן.

Alive פועלת באסטרטגיה של השקעות בחברות היי-טק המפתחות טכנולוגיה רפואית בשלב מתקדם, עם אופק לאקזיט משמעותי תוך שלוש עד חמש שנים. הקרן צפויה להשקיע בתחומים מגוונים של טכנולוגיה רפואית הכוללים: מכשור רפואי, בינה מלאכותית, מערכות לומדות ורפואה דיגיטלית. הקרן עתידה להשקיע בכ-10-15 חברות ותשמש כמשקיע מוביל, במסגרת סבבי גיוס של 10-30 מיליון דולר. השקעה בשלבי בשלות אלה מיועדת ליצירת ערך משמעותי על ידי מימון ניסויים קליניים נרחבים, השגת אישורים רגולטוריים (דוגמת FDA) והכללת המוצר תחת כיסוי ביטוחי, חדירה מסחרית לשווקים בינלאומיים, ויצירת הסכמים אסטרטגים עם חברות גלובליות.

 



0 תגובות